2012. április 16., hétfő

Ki mondta, hogy a melegszendvics-sütőben csak melegszendvics sülhet?

Amikor gyerekekből és felnőttekből álló vendégek érkeznek, mindig fejtörést okoz az embernek, hogy milyen desszerttel várja őket. Mivel az utóbbi néhány évben csak szenvedek a palacsintasütőkkel és nem találom a megfelelőt, viszont családilag imádjuk a palacsintát, az az ötlet pattant ki a fejemből, hogy megpróbálom a melegszendvics-sütőben elkészíteni ezt a finomságot. Így még gusztább is és a gyerekeknek pont megfelelő méretű. Mogyorókrémes - eperdarabos és túrós készült, de lássuk a képeket:






Palacsinta tészta:

- 40 dkg liszt
- 3-4 dl tej és kb. ugyanennyi szénsavas ásványvíz
- 1 tk. cukor
- csipet só
- 1 dl olaj
- 3 tojás

Túrókrém:

- 25 dkg túró
- 1 cs. vaníliás cukor
- 3-5 evőkanál cukor
- citromlé ízlés szerint és egy citrom reszelt héja
- 1 tojássárgája

Kipróbáljátok Ti is? ;-)

12 megjegyzés:

  1. Köszi a holnapi ebéd tippet!;)

    VálaszTörlés
  2. Uh, de jól néz ki :) én kipróbálnám.... azt megkérdezhetem, hogy a szendvicssütőbe, úgy tetted be a tésztát, hogy csak középre, és úgy hagytad szétfolyni, vagy teljesen, szóval a csíkokra is, ahol elvágja háromszögnek (na ez elég érdekes mondat lett, remélem érted :) ) és a tetejét normálisan rányomod? szóval ugyanúgy csinálod, mintha kenyeret tennél bele? :) köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Értem, értem ;) csak a háromszögekbe, oda is úgy, hogy merőkanállal középre folyattam és ahogy elérte a széleket, már elég is, tehát ugyanolyan vékony tészták legyenek, mint ha palacsintasütőben készülne. Elég pepecselős, mert ugye hamar átsül és rakosgatni kell, de megéri :) A tetejét lecsukom, persze, hogy felülről is melegítse, de ettől még egyszer át kell őket fordítani, hogy rendesen átsüljön. Rányomni effektíve nem kell, mert ugye nem kell összenyomni, mint amikor kenyér van benne, csak simán lecsukni. Remélem érted, de ha bármi kérdésed van még, írj nyugodtan! ;)

      Törlés
  3. Köszi szépen, így értem :) ma szerintem ki is próbálom, az epres-nutellásat, nagyon étvágygerjesztőek ezek a képek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajrá! Jó étvágyat hozzá!

      Törlés
    2. Meg is csináltam, Isteni finom lett :)
      Köszi szépen a tippet...

      Törlés
    3. Komolyan? De jó! Örülök!

      Törlés
  4. nagyon guszták lettek!!! a receptet el is mentettem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pasi-elcsábítónak sem utolsó, mert hát tudjuk, hogy a gyomrukon át... ;)

      Törlés
  5. Tetszetős lett Eszti! :) Nekem a Tefal termoszpotos palacsintasütők váltak be. Van kettő is, hogy gyorsabban menjen a sütés! :) Palacsintából sosem elég! ;) Azt hiszem a héten sütök is egy adagot!

    VálaszTörlés
  6. Esztim!
    Én is utáltam palacsintát sütni. De a Tefal mindenre gondol :) Nekem is az vált be. Szeretem na :)

    VálaszTörlés