2012. május 8., kedd

Bevetésen az Iberia textilfesték

Adott egy kedvenc nyári szandál, amin bizony meglátszanak a használat jelei, de egyszerűen nincs szívem megválni tőle, mert imádom, kényelmes és mutatós! Gondoltam egyet és megfürdettem egy kis textilfestékben:




Néhány évvel ezelőtt vettem ezt a Mission szandit, nagyon drága volt, de egyszerűen beleszerettem és vittem, kész. Az első nyáron rengeteget hordtam, aztán valamivel kevesebbet, de mivel nagyon kényelmes, még kismamaként is imádtam. A használat jelei már sajnos tisztán láthatók, hiába vigyázom rá, tartom tisztán, az anyaga kikopott és olyan piszkos hatást kelt... mutatom:




Gondoltam egy próbát megér, hátha idén még tudnám hordani. A Rossmannban (is) kapható Iberia sötétkék textilfestéket választottam, ezzel nem volt még tapasztalatom, de a Mülleres Simplicollal festettem már. 645 Ft volt, ha jól emlékszem (kb. harmadannyi, mint a Simplicol), ez úgy gondolom nem drága, ha egy kedves ruhadarabunk megmentéséről van szó.


Természetesen részletes leírással kapjuk a textilfestéket, a lépések egyszerűek, könnyen követhetők. A textilfestékeket mind mosógépben, mint "simán" használhatjuk, a mosógépes megoldás szerintem jobb, hiszen nyilván a pörgő-forgó dobban jobban átjárja az anyagokat a festék, de egy cipő miatt nem szerettem volna egy 90°C-os programot elindítani, így kézzel dolgoztam. Viszonylag kevésszer nyúltam szabad kézzel a festékes vízbe, de így is kb. 2 másodperc alatt kék lett a kezem :-) 

Az eredmény:


Felvéve nagyon jól néz ki, még a héten megmutatom egy körömlakkos postban. A képek nem teljesen adják vissza, de nagyon szép, királykék színe lett, egyvalami miatt nem vagyok maradéktalanul elégedett, hogy a lenes részt nem fogta be maradéktalanul a festék. A kopott foltok a sarokrésznél és a lábujjaknál viszont teljesen eltűntek!


Nektek hogy tetszik? Szoktatok ruhát festeni? Mit használtok?

1 megjegyzés:

  1. Azóta már talán nincs meg a szandál, a cikket most találtam meg.. szerintem szuper jól sikerült és amit hibaként írtál, inkább még jól is néz ki, nekem direkt tetszik!! :)
    Szia, Liz

    VálaszTörlés