2012. január 31., kedd

Harc a pigmentfoltok ellen

Egy korábbi bejegyzésben már említettem, hogy van egy kellemetlen májfoltom, mely a terhességem alatt alakult ki és sajnos nagyon ragaszkodik hozzám...
De lássuk mi is az a májfolt és mit tehetünk ellene, illetve a megelőzése érdekében!



A májfolt egy barnás színű, fokozottan pigmentált bőrelváltozás, amely általában szimmetrikusan, a napfénynek kitett helyeken jelentkezik, az arcon, az orron valamint a száj körül.
Kialakulásának hátterében a bőr pigment termelő sejtjeinek fokozott működése áll. Leggyakrabban terhesség esetén, valamint fogamzásgátlót szedő nők esetében jelentkezik. Ennek hátterében az áll, hogy a terhességben fokozott mennyiségben jelen lévő női hormonok, valamint a fogamzásgátlók szedésével több ösztrogén ill. progeszteron jut a szervezetbe, és ez serkenti a pigment termelő sejtek működését.
Kialakulását megfigyelték bizonyos májbetegségekben, valamint egyes gyógyszerek szedése mellett is, ezért érdemes a betegtájékoztatókat mindig figyelmesen elolvasni és a napozást tiltó rendelkezéseket betartani, nehogy egy ilyen utálatos és ragaszkodó elváltozást szerezzünk! 
Napfény hatására színe sötétebbé, erőteljesebbé válik, emiatt fokozottan ügyelni kell a megfelelő fényvédelemre!
A májfolt kezelése nagy türelmet igényel. Először is meg kell győződni laboratóriumi vizsgálat útján arról, hogy a máj működésében vagy a hormonrendszer működésében nincs-e eltérés.
Helyileg kezelhetjük a májfoltos területet speciális fehérítő hatással rendelkező, hidrokinon tartalmú kozmetikumokkal, azaleinsav tartalmú készítményekkel, melyek a pigment-termelő sejtek aktivitásának csökkentésével segíthetnek a foltok halványításában. A hámlasztó hatású készítmények, kezelések a magasabb pigment-tartalmú hámsejtek leválasztásával halványíthatják a bőrtüneteket. A májfoltok bizonyos típusú lézerekkel is eredményesen kezelhetőek. A lézeres kezelés elve az, hogy lézerfény elnyelődik a bőr pigmentjében, a melaninban és a keletkező hő hatására a melanin-tartalmú hámsejtek elpusztulnak.

Próbálkozásaim és tapasztalataim
Természetes módszerek:
- kövirózsa
- torma
- citrom 
- paradicsom 
Ezek a növények természetes fehérítő hatással rendelkeznek, vagy C-vitamin tartalmuk folytán fejtik ki halványító hatásukat (a C-vitamin természetes halványító szer), hatásosak önmagukban, illetve természetesen kozmetikumokban is ilyenek pl. az Ilcsi kövirózsa krémzselé és habkrém, Ilcsi uborkás-petrezselymes pakolás vagy az Ilcsi Fehérítő gél és krém. Kozmetikusként korábban Ilcsi natúr kozmetikumokkal dolgoztam, soha nem volt olcsó mulatság, manapság pedig otthoni használatra megvenni a teljes kiszerelésű termékeket teljes anyagi csőd és butaság is lenne, ugyanis az Ilcsi termékek nem tartalmaznak tartósítószereket, szavatosságuk így felbontás után 6-12 hónap, de egyes esetekben csak 3. Na most egy 250 ml-es tégely tartalma otthon nemhogy 6, de még talán 12 hónap alatt sem fogy el... ezeket a krémeket nem tehetjük egyszerűen a fürdőszobapolcra, hűtőben kell tárolni, ami számomra túl körülményes. Mindezek mellett nagyon is ajánlom az Ilcsis kozmetikusokat, mert a termékek szuperek és tényleg beválnak, nem beszélve arról, hogy teljesen természetesek (ezt volt szerencsém kozmetikus tanuló koromban a saját szememmel látni, megtapasztalni egy gyárlátogatás során) egyszerűen az otthoni Ilcsi-használat nekem túl macerás...


Kémiai módszerek:
- Isis-Pharma Unitone 4; ez egy drágább kategóriás pigmentfolt halványító krém kb. 5000 Ft.
Mivel fényvédőt nem tartalmaz, csak éjszakai használatra javasolják, ezt is inkább az őszi-téli időszakban. Elhasználtam egy teljes tubust (30 ml) és SEMMI változás nem történt. Nem vásároltam újra.


- Ephelis Alpha gél; ez pedig egy olcsóbb kategóriás szeplő- és pigmentfolt halványító gél kb. 1200 Ft.
A gél állag miatt használata nehézkes, lassan és nehezen szívódik be, filmréteget képez a bőrön, sminkelni azonnal nem lehet rá, csak beszívódás után. Enyhe bőrpírt eredményez felkenés után, a bőrt elvékonyítja. Némi aggodalomra ad okot, hogy elődjét, az Ephelis gélt betiltották állítólagos rákkeltő összetevők miatt, sokáig hallani sem lehetett felőle semmit, aztán megjelent az Ephelis Alpha. Egy-két hét után mintha némi világosodást tapasztaltam volna, de érdemben nem történt semmi. Használatát főleg a körülményessége miatt abbahagytam, nem vásároltam újra.

Amit nagyon szerettem volna, de anyagi okokból (a korábbi rossz tapasztalatok miatt egyszerűen nem mertem kiadni rá ennyit) nem próbáltam ki, az a Clinique  Even Better Clinical Dark Spot Corrector - sajnos 14 ezer Ft :( teszterhez pedig nem sikerült hozzájutnom, pedig próbálkoztam, megkerestem a Clinique magyarországi forgalmazóját ez ügyben, de válaszra sem méltattak...

Lézeres módszer:
- Villanófényes pigmentfolt-halványítás - találtam egy viszonylag olcsó megoldást, ahol villantásonként kellett fizetni, így egy kezelés ára 1200 Ft-ra jött ki, a hosszú távú hatását sajnos nem tudtam megtapasztalni, mert elköltöztünk és a jelenlegi lakóhelyünkön nincs rá mód.
A kezelés maga pár másodperc csupán és igen fájdalmas, egy-egy villantás hirtelen égő érzéssel jár, majd a kezelés után még órákig, ég, illetve bedagad, bevörösödik a kezelt terület. A beavatkozás után pár napig a folt sötétebb, hiszen a sötét pigmentek megégnek, közelről apró fekete pöttyök is láthatók a bőrön (égési sérülések). Néhány nap után azonban a pigmentfolt szélei világosodnak, itt vettem észre először érdemi változást! Ha tehetném, ezt biztosan folytatnám.

Az aktuális módszeremet a Sunfleur Kozmetikai Kft. - nek köszönhetem, ugyanis rendelkezésemre bocsátottak egy tégellyel a depigmentáló krém-géljükből, valamint egy Medifleur depigmentáló kézkrémet is, kb. 1 hete használom a termékeket.
Az első tapasztalatok:
Leginkább a depigmentáló krém-gél keltette fel az érdeklődésemet, alig vártam, hogy hozza a postás és kipróbálhassam, hiszen én az arcomon levő problémára keresek megoldást.


Külsőre szép és letisztult mind a csomagolás, mind maga a tégely, külön tetszik a lótuszvirág, kozmetikumok esetén nagyon jó választás, hiszen a mocsárban nyíló gyönyörű virág a szépség és tisztaság egyik jelképe.


 
Maga a krém tejfehér, tiszta, könnyű állagú, könnyen kenhető és ami a lényeg, könnyen beszívódik. Kicsit féltem a krém-gél formulától, mert a gélekkel nem vagyok jóban. Nehezen szívódnak be, filmréteget képeznek a bőrön, nem lehet rájuk sminkelni stb. De ez egyáltalán nem ilyen, pár perc alatt maradéktalanul beszívódik, a sminket nem "dobja le" és az illata is nagyon finom. Szeretem használni! Úgy tervezem, hogy kéthetente fogok Sunfleur-ös bejegyzéssel jönni, így nyomon követhető lesz a változás a pigmentfolton. Az első fotó itt látható, ez a "before" és kéthetente mindig mellé fog kerülni egy-egy újabb.
 
 
Addig is olvasgassátok a Sunfleur oldalát, sok hasznos infót találtok a Tudástár menüpontban és a cégről is érdemes többet megtudnotok! Lájkolhatjátok a Sunfleur-t a Facebookon is!

6 megjegyzés:

  1. Nekem a fogamzásgátló szedése során alakult ki pigmentfolt a homlokomon. A bőrgyógyász azt mondta, hogy el tudná tüntetni, 5000 Ft alkalmanként, de ilyenkor nem csak ezt az egyet kezeli, hanem más foltokat is, így megéri, csak rá kellene már szánni magam.
    Díjat kaptál tőlem :)

    VálaszTörlés
  2. Jaj de drága vagy, nagyon köszönöm! :)

    Igen, írtam is a postban, hogy fogamzásgátló vagy terhesség előhozhatja... mi lenne ez, amit a bőrgyógyászod alkalmazna? Én nagyon-nagyon drága eljárásokról tudok... :(

    VálaszTörlés
  3. Anyajegy szűrésre menetem és akkor mutattam meg egy-két számomra furcsa foltot és a kezemen lévő májfoltokat is, akkor azt mondta, hogy ezeket fagyasztással el tudja tüntetni. (mondta ő a pontos nevét az eljárásnak, de szőke vagyok :D) Ha túl leszek rajta, akkor úgyis írok majd róla.

    VálaszTörlés
  4. Szia Eszti,
    En is vettem most Ephelis alpha gelt es meg is lepodtem hogy zseles allagu, atlatszo szinu es szagtalan, nem olyan mint amilyenre regen emlekeztem. Azt hittem a szavatossagaval van gond. Regen meg barna szinu volt es volt szaga is. Ezek szerint az meg a sima Ephelis volt, amit azota betiltottak?
    Koszonom a valaszt elore is.
    Tunde

    VálaszTörlés
  5. Szia, igen, ez az új sok mindenben más, szerintem a hatása sem az igazi, legalábbis nekem nem használt, illetve ahogy írtam, nem is szerettem használni :( remélem Neked több szerencséd lesz vele ettől függetlenül, de az IGAZI Ephelis-t valóban betiltották...

    VálaszTörlés
  6. Szia! Eléggé régi az írásod, de azért megkérdezem, hátha tudod. A sunfleur-es depigmentáló krém helyett van valami más? Vagy teljesen megszűnt ez a készítmény? Jelenleg mit használsz? Mi hatott? :) Köszi: Barbi

    VálaszTörlés