2012. május 31., csütörtök

Szőrtelenítési módszerek pro és kontra

Itt a nyár, előkerültek a rövid nacik, szoknyák, trikók, úgyhogy ez a szőrtelenítés szezonja is. Ilyenkor ugye még azok is sima, selymes bőrre vágynak, akik az év többi részében nem feltétlen tartják ezt fontosnak. 


Én speciel abba a kategóriába tartozom, aki nem is érti, hogy minek kellett a nőkre szőrt teremteni, mert a hajamon kívül mindtől megszabadulok, teljesen felesleges és idegesítő... nekem mindegy, hogy tél van-e vagy nyár, ugyanúgy ahogy a lábkörmeimet is lakkozom még zokniszezonban is, a nem kívánatos szőrt is eltávolítom minden körülmények között. Nálam a szőrtelenség hozzátartozik a személyes higiénéhez.

Most pedig sorra veszem a szőrtelenítési technikákat, előnyeikkel és hátrányaikkal együtt, hogy mindenki eldönthesse, melyik a legmegfelelőbb számára.

Borotva
 
Előnyök:
- gyors; ha hirtelen becsúszik egy találkozó vagy buli, 5 perc alatt simává varázsolhatjuk a lábainkat
- kényelmes;  zuhany alatt vagy a fürdőkádban elvégezhetjük a műveletet az össze testtájon
- fájdalommentes
- nagyon szép eredményt ad, teljesen sima felület bőrirritáció, kipirosodás, pöttyösödés nélkül
- olcsó; 3-5 db többpengés, eldobható borotva 1-2000 Ft körül kapható és egy borotvát többször is tudunk használni

Hátrányok:
- a szőr nagyon hamar visszanő, már 1-2 nap elteltével kellemetlen, szúrós tapintású a borotvált felület
- balesetveszélyes; könnyen megvághatjuk magunkat a térd, térdhajlat, Achilles-ín környékén és ezek a részek borzasztóan és hosszú ideig tudnak vérezni, illetve nagyon lassan gyógyulnak
- fertőzésveszélyes; érdemes valamilyen fertőtlenítő spray-t tartani otthon (pl. Clarasept) és használat után lefújni vele a pengét, egy mozdulat, de megóvhat minket egy kellemetlen fertőzéstől
- előfordulhat szőrbenövés az arra hajlamosaknál; ezt úgy kerülhetjük el, hogy borotválás előtt mindenképp radírozzuk a borotválandó felületet, illetve hetente 1-2-szer ismételjük meg! 



Tévhit viszont és nagyon nagy hülyeség, hogy a borotválástól egyre több és erősebb lesz a szőrünk! Gondoljunk csak bele, az, hogy hány szőrtüszőnk van, nem függ attól, hogy milyen szőrtelenítési technikát választunk! Valóban többnek és erősebbnek tűnik a rendszeresen borotvált szőr, amikor visszanő, de ez attól van, hogy a borotválás során a folyamatosan növő szőröket mind azonos hosszúságon, a bőrnél vágjuk el, így mind egyszerre nő, ellentétben például az epilálással, amikor a különböző növekedési fázisokban levő szőrszálak nem egyszerre és nem is olyan gyorsan nőnek vissza, mivel azokat gyökerestül tépjük ki.

Gyanta

Előnyök: 
- hosszú ideig biztosítja a selymes simaságot
- alapos, a modern cukorgyanták már a legkisebb szálakat is képesek kihúzni 
- rengetegféle otthon használható gyanta, illetve készülék van már, ami drogériákban, webáruházakban mindenki számára hozzáférhető
- viszonylag gyors, bár a borotvával nem vetekedhet, azért hamar túl vagyunk ezen is
- ha folyamatosan gyantáztatunk, a szőrzet lassan "elkopik"


Hátrányok:
- fájdalmas; ráadásul egyszerre nagyobb felületen
- nem túl olcsó, ha szakemberrel csináltatjuk
- az otthoni gyantázás veszélyes; könnyen okozhatunk hetekig tartó, fájdalmas véraláfutásokat a nem megfelelően kifeszített bőrrel - nem véletlenül ülünk 2 évig a kozmetikus iskolában ;-) teljesen más szögben éri el a kozmetikus a vendég hónalját például, otthon eleve az egyik kezünk használhatatlan, tehát a bőrt feszíteni nem is tudjuk, csak tépünk és vagy szerencsénk van, vagy nem...
- előfordulhat szőrbenövés, az érzékenyebb bőrűek a szőrtüszők kivezetéseinél kipöttyösödhetnek, akár ki is sebesedhetnek - ennek megelőzésére létezik speciális jégzselé, ezért is érdemesebb kozmetikushoz fordulni
- nem szakszerű használat esetén könnyen beszakadhatnak a szőrök, így nem érünk el többet, mint ha borotvát használtunk volna

Epilátor

Előnyök:
- otthon is biztonságosan használható
- kényelmes
- hosszú távon nagyon költséghatékony; egy jó minőségű, megbízható epilátor 4-5 évig simán szolgálja a gazdáját
- hosszú ideig biztosítja a simaságot
- az epilátorunkat tuti nem nyúlja le a párunk, ellentétben a borotvánkkal :-)
- folyamatos használat esetén, csakúgy, mint a gyantánál, a szőrzet "elkopik"

Hátrányok:
- viszonylag sok időt vesz igénybe
- fájdalmas, bár többszöri használattal a csipkedő érzéshez egészen hozzá lehet szokni
 - kissé hangos
- a túl nagy fokozaton való epilálással a hajlatokban, egyenetlen felszínen (pl. térd) könnyen beszakadhatnak a szálak

Villanófényes szőrtelenítés

Előnyök:
- néhány alkalmas kezeléssel 100%-ig megszabadulhatunk a nem kívánt szőrzettől, ami semelyik egyéb módszerről nem mondható el

Hátrányok:
- nem olcsó mulatság
- brutálisan fáj, az égetéshez egyszerűen nem lehet hozzászokni

Szőrtelenítő krémek

Na itt nem is szeretnék előnyöket/hátrányokat felsorolni, olyan szinten elutasítom ezeket a vackokat! A krémben levő kémiai anyagok, melyek ugye a szőrszálakat hivatottak "feloldani" ugyanis - mivel a bőr és a szőr  azonos anyagból épül fel - nemcsak a szőrt, de a bőrt is károsítják, hosszú távon akár rákkeltőek is lehetnek! Használatuk során/után irritáció, kivörösödés, égő, viszkető érzés lép fel, ez már önmagában mutatja, hogy nem éppen bőrbarát anyaggal van dolgunk. Soha ne használjatok szőrtelenítő krémeket, akkor inkább a borotva!



 Ti milyen módszerre esküsztök és miért? Előfordult már Veletek baleset szőrtelenítés közben?



14 megjegyzés:

  1. szia! én mindig is borotvát használtam és szerintem örök életemre azt is fogok. annyira alacsony a fájdalom küszöböm, hogy még a bajusznál se bírtam a gyantázást. nem rég kipróbáltam egy borotvaszappant, ami teljesen természetes összetevőkből áll, és láss csodát nem csakhogy nem volt szőrbenövésem, de még lassabban is nőtt a szőröm (bár eleve sem valami túl gyors), de kb. 1 hét után is alig érződik, hogy nőne. írtam is róla bejegyzést a blogomon, ha esetleg érdekelne, nyugodtan olvasd el :) http://muccuus.blogspot.com/2012/05/timka-koromviragos-borotva-szappan.html#more

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jóóó! Hát ez valami szuper kis termék, amúgy is imádom az ilyen kézműves cuccokat! :)

      Törlés
    2. Ja és a szüléshez; holmi kis epiláláshoz vagy gyantázáshoz ne is hasonlítsd! :D :D :D

      Törlés
    3. hát khmmm....:D

      én inkább szülök még 2 gyereket a mostaniak mellé, minthogy még1x leepiláljam a lábaimat....:P

      Törlés
  2. borotvára esküszöm, a többi fáj:D illetve hatástalan, mint pl. a krémek, meg azok még büdösek is:D
    egyszer a kozmetikus valami hiperújszuper gyantával szedte le a lábamról a szőrt, minden egyes szálat megéreztem, brrrr soha többet!

    VálaszTörlés
  3. Én epilátort és borotvát használok, szőrtől és időtől függ hogy épp melyiket választom. A szőrtelenítő krémekről hasonló a véleményem, mint Neked, soha ....

    VálaszTörlés
  4. Én egyszer vásároltam szőrtelenítő krémet, de nagyon rosszul éreztem magam közbe (végig azon agyaltam, h milyen vegyszeranyag lehet, amit a testemre kenek) nem vagyok hipochonder, de beképzeltem ezt-azt. Azóta: SOHA! :-D Amúgy nagyrészt epilálok és borotválok.

    VálaszTörlés
  5. Én epilálok:) évek óta, és már tök sokat ritkultak a szőrszálaim, és már nem is fáj, valamelyiket simán körömmel is ki tudom húzni:D . És télen is ugyanúgy szőrtelenítek, mint nyáron, és lábkörmöt is festek:D

    VálaszTörlés
  6. Én tinikorban borotváltam, de baromira idegesített hogy olyan sűrűn kellett. :-) Aztán epiláltam mindenemet (kivéve kezek, azt pl. sosem szőrtelenítettem még). Most is ott van egy gép a fürdőszobaszekrény fiókjában, de egyszerűen annyira sokáig tart 2 láb teljes leepilálása, hogy két kisgyerek mellett ilyenre nem pazarlok időt. :-) Egyedül hónaljban epilálok, mert ott nincs sok szőröm és kb. 2-2 perc alatt megvan. Most kozmetikussal gyantáztatok, ami gyors, illetve vettem patronos gyantázó készüléket itthonra, de azzal csakis lábat szőrtelenítek egy kis pénzspórolás céljából. ;-) Próbálkoztam fazon gyantával itthon, de az baromi macerás, legalább is nekem. :) A krémet már nagyon rég próbáltam kb. egyszer, de egyáltalán nem jött be. Belegondoltam mi van benne, büdös is, meg semmilyen téren nem tetszett. Úgyhogy nálam gyantázás van, epilálás, és extra ritkán borotválás. Ha valami miatt sürgős a szőrtelenítés. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, hogy a krémeket mindenki elutasítja! Nem is tudom kinek gyártják őket!

      Törlés
  7. En majdnem mindent hasznalok a fent emlitett, hetkoznapi modszerek kozul. Lab: gyanta (hideggyantacsik v Veet zselegyanta v mi a neve?), honalj: epilator, bikinivonal: borotva. Kremet egyszer vettem kb tizenx eve, qrvabudos volt, nem is birtam annyi ideig rajta hagyni, amennyi kellett volna.

    VálaszTörlés