2012. január 22., vasárnap

Elengedhetetlen és praktikus babakellékek - Néhány jótanács kismamáknak

Kisbabámat várva a rengeteg szabadidőm egy részét az internetet böngészve töltöttem. Babakocsi teszteket és összehasonlításokat olvastam, babaágyakban és tapétákban, falfestésekben gyönyörködtem, tervezgettem mi és hogyan fog kinézni az én kicsikém birodalmában. Aztán a megérkezésével egy csomó minden borult, kiságyra jó ideig nem volt szükségünk (sőt a külön szobára sem :D), a babakocsink túl nehéznek bizonyult, így be kellett szerezni mellé egy rohangálóst is, cumisüvegre, sterilizálóra szerencsére jó darabig nem volt szükségünk és még sorolhatnám! Most meg szeretnék osztani a babvárókkal vagy babát tervezőkkel néhány nekünk bevált dolgot.
Kezdjük mindjárt a kisággyal, ami ugye alap a babaszobában. Akkor is úgy gondoltam és most is, hogy teljesen felesleges drága ágyat venni a babának, hiszen a lényeg a kényelmet illetően úgyis a matrac, az esztétikumot illetően pedig a babatextília, ami belekerül. Egy egyszerű ágyacska is igazi babaálom lesz, ha belekerül az ágynemű, körbe a színes fejvédő, fölé a zenélő forgó.
Én anno a legegyszerűbb IKEA fenyőágy és a hozzá illő pelenkázó mellett döntöttem, egyrészt mert tetszenek az egyszerű, letisztult bútorok, másrészt pedig fontos szempont volt, hogy ne legyen festett a fa.
IKEA Sniglar rácsoságy
IKEA Sniglar pelenkázóasztal
Ez a kiságy ugyanúgy állítható magasságú, mint több tízezres társai, a pelenkázóasztal pedig a mai napig szolgál minket. A kettő együtt kb. 16 000 Ft volt.
A magam részéről azért sem pártolom az ifjúsági ággyá alakítható (vagyis 10-12 évig használható) meg ilyen-olyan mindentudó ágyakat kisbabának, mert arra az időre, amire a gyermek a rácsos ágyból kikerül, bizony saját elképzelése van arról, hogy milyen ágyat szeretne. Mi már kilátásba helyeztük a gyermekágy megvásárlását, természetesen csakis Disney-s jöhet szóba, hogy Micimackós vagy Hercegnős, még nem eldöntött :D

A babakocsi kérdése már bonyolultabb téma, mert nem mindegy, hogy milyen paraméterekkel keresünk járgányt. Más ha valaki családi házban lakik, más ha társasházban, ahol hely sincs a tárolására, illetve esetleg lift sincs a fel-le szállításra. Más ha valaki városi környezetben közlekedik, más egy vidéki kisváros vagy falu és persze fontos, hogy tömegközlekedik-e az anyuka a babával. Én megtaláltam a legjobb megoldást az ún. rohangálós kocsira, ez pedig nem más, mint az Osann Nania kerekes hordozó. Tudtommal ez az egy fajta ilyen alkalmatosság létezik, az én kislányom születésekor ráadásul ezt is csak külföldről lehetett beszerezni, de az egyik legjobb döntés és legpraktikusabb dolog volt, még akkor is, ha mindössze 9 kg-ig használható!
Ez a kis babakocsi igazából mindössze egy autós babahordozó és egy összecsukható váz, fix tolókarral, fel-le húzható kupolával, esővédővel és téli lábzsákkal - tehát mindene van, ami egy babakocsinak, viszont annál sokkal több! Tulajdonképpen az első 4-6 hónapra tervezték, méghozzá arra az időre, amikor a baba a nap nagy részét átalussza. Ezzel a kis járgánnyal úgy tudjuk intézni a napi bevásárlást/ügyintézést, hogy a babát nem zavarjuk, nem kell hordozóból babakocsiba majd vissza pakolgatni és nekünk is nagyon kényelmes. Emeletes házba is nagyon ajánlom, ahol mondjuk közös, lenti helyiségben tárolják a babakocsit, mert amikor egy hosszabb út alatt elalszik a baba, könnyen, gyorsan felszaladunk vele a lépcsőkön, nem kell kivenni a babakocsiból kockáztatva ezzel, hogy felébresztjük. A hordozó az alsó, kerekes részről egy mozdulattal lepattintható és könnyen hordozható.
Autó csomagtartójában szinte észrevétlen, alig foglal helyet. Imádtam! Ára kb. 30-35 ezer Ft, de használtan a töredékéért hozzá lehet jutni.

A sport babakocsi kérdése megint egy sarkalatos pontja a babaholmi vásárlásnak, nekem személy szerint a legnagyobb problémám az volt, hogy a sport babakocsik tolókarja már nem átfordítható, így nem tudom magammal szemben tolni a lányomat. Amikor ezen túltettem magam, sikerült megtalálnunk álmaink babakocsiját - lila is (mindkettőnk kedvenc színe), trendi is, praktikus is -, ez pedig nem más, mint a Chipolino Omnia.
Fontos volt, hogy kis helyen elférjen összecsukva, hogy majdnem vízszintesig dönthető legyen (rosszul vagyok tőle, amikor ülve, előrelógó fejjel alvó gyereket látok babakocsiban tolva), legyen viszonylag nagy bevásárlókosara, könnyű legyen, hogy ha úgy adódik egyedül is meg tudjam emelni gyerekestül és szép legyen meg csajos, elvégre kb. 3 éves koráig többé-kevésbé ez lesz a járgánya a kisasszonynak!
Tartozik hozzá lábzsák, esővédő és pelenkázótáska, mindennel együtt kb. 40 ezer Ft volt. Háromkerekű, nagyon fordulékony, első kereke bolygó, de fixre tehető, az összes kereke lefékezhető, az egész csak 5 és fél kiló. A mai napig semmi baja, pedig gyakran Sophia súlyán felül még 10-12 kiló cuccal terhelem, úgy megpakolom és ez már jócskán túl van a hivatalos teherbírásán :D Természetesen fiús és semleges színekben is kapható!

Az etetőszék kiválasztásakor szintén a praktikumra és egyszerűségre törekedtem. 6 hónapos korban, amikor a hozzátáplálást megkezdtük, hiába ült már biztosan magától Sophia, én bizony az ölemben etettem még jó sokáig - így szerettük, így volt kényelmes. Az etetőszékünk végül az IKEA Antilop-ja lett, mert egyszerű, könnyű, dizájnos és könnyen tisztítható.

Nincs huzat, ami zsíros, koszos lesz, amit cserélni kell mert kiszakad stb. egyszerű strapabíró műanyag. Ára kb. 10 ezer Ft.

A babaetetéshez tartozik még két dolog, az egyik nagyon aranyos, a másik nagyon praktikus.
Amikor már cumisüveget is használtunk, a MAM mellett döntöttem, mert a kólika ellenes üvegeket nagyon okos dolognak tartottam és ráadásul nagyon szépek! Ilyenünk egyben nem volt, de az első cumink és cumisüvegünk ugyanilyen volt és ha lenne még babám, nagyon örülnék neki mondjuk ajándékba :) Árat sajnos nem tudok, de kékben és zöldben is kapható.
MAM Welcome to the world ajándékszett
A másik az Philips AVENT Via tárolószett, amit a hozzátáplálás megkezdésével minden anyukának ajánlok! 180 és 240 ml-s, fagyasztható, mikrózható, zárható pohárkákat tartalmaz (10-10 db-ot), melyekre akár ceruzával is ráírhatjuk, hogy mi van benne, mosogatásnál pedig egyszerűen lemosható.

Én ha tehettem főztem Sophiának, viszonylag kevés bébiételt adtam neki, hogy azokat az ízeket szokja meg, amelyeket később is enni fog, így nagy-nagy hasznát vettem, valamint arra is nagyon jó, hogy az idénygyümölcsöket darabolva le tudjuk fagyasztani későbbre. Nagyon szuper kis dolog, én a mai napig használom! Ára kb. 12 ezer Ft.

Térjünk rá a szobatisztaságra! Nálunk elég hamar elérkezett a bili-kérdés, Sophia 14 hónapos korában kaptunk ugyanis ajándékba egy bilit és 15 hónapos korára minden erőltetés nélkül a pisilést ebbe intézte, 20 hónaposan pedig nappalra teljesen elhagytuk a pelenkát..
"Sima" társaival szemben nagyon praktikus a kényelmes, székszerű forma, valamint a kivehető belső rész, mert így sokkal könnyebben tisztítható.

Ára kb. 1200 Ft.

A bili már csak vészhelyzet esetére van bekészítve a hálószobába, teljesen felváltotta a WC. Mivel sok helyen olvastam, hogy a picik nem szívesen kakilnak a WC-be, mert más a testhelyzetük, mint bilin ülve (nem derékszögben van a lábuk a testükkel, hanem lóg), így nehezebben nyomnak (elnézést a gyermektelen vizuális típusoktól! :D) és ezt észre is vettem (pisilni mindig WC-re ment, kakilni csak bilire), gyorsan beszereztem egy lépcsős fellépőt, ami szintén nagyon praktikus dolog!


Természetesen eleinte nem tudnak egyedül felmászni és megfordulni, ráülni, meg hát nincs is erre idő, ha menni kell :D de nagyon ügyesen megtanulják használni és a lényeg, hogy derékszögben tartja a kis lábukat!
Ára: 6-8000 Ft fajtától és színtől függően.

A babahordozásról már írtam ENNEK a postnak a végén, ha valakit érdekel, kattintson! Nekünk ilyen Pognaenk volt, a lenti képen látható csokoládébarna színben.
Extra fotók ;)
20 hónaposan, békésen alszik elöl hordozva

Szintén nagyon praktikus és aranyos a Kikában vásárolt kis gyermek asztal és szék szett, ami nemcsak a lakás vagy a gyermekszoba dísze, de segítségével hamar megtanulnak a picik szépen, asztalnál enni, lehet rajta színezni, gyurmázni, nem kell az étkezőasztalt befogni és félteni, illetve nagyon praktikus ha vendég-gyerek érkezik! Ára kb. 20 ezer Ft.
Végére hagytam a legnagyobb kedvencemet és az egyik legpraktikusabb babaholmit, ami csak létezik, a MAM sötétben világító cumiját! :) Nappal feltöltődik és egész éjszaka gyenge fénnyel világít, így nincs keresgélés, villanykapcsolgatás, ha kiesne a baba szájából, biztos vagyok benne, hogy ez bizony egy anyuka ötlete volt :D
Nem mellesleg nagyon aranyosak és természetesen megfelelnek minden szabványnak!

Remélem hasznosnak találtátok ezt a kis összeállítást, tudnék még játék kategóriában is írni legalább ennyit, de az külön post lesz, ha érdekel Titeket!

3 megjegyzés:

  1. Ez egy nagyon jó és hasznos kis poszt volt! :) Részemről köszönöm szépen! Most hogy említetted, el is olvasom újra a régebbi posztot is, mert nagyon szeretnénk hordozót használni! Dóri

    Ui.: amit ajánlottál anno Rossman-os olajat a striák megelőzésére, szuper jó, azt használom. :)

    VálaszTörlés
  2. Szia Dóri, örülök nagyon, hogy hasznosnak találtad! Ajánlom a Győri Hordozó Klub-ot, ha megszületik a bébid mindenképp látogass el Hozzájuk, ott tudsz hordozókat próbálni és kiválasztani a megfelelőt. Amíg Győrben laktunk, én is tag voltam Sophiával :) havi egy találkozó van és nagyon szuper!
    Annak külön örülök, hogy bevált az olaj! Jó a visszacsaolás, hogy értelmes dolgokról írok :D

    VálaszTörlés
  3. Szia! Köszönöm a tanácsokat, érdekes olvasmány volt. Meg szeretném kérdezni, hogy hol vettétek ezt a fajta bilit. Most lesz aktuális lassan nálunk (egy éves a fiam) és valami hasonló bilit szeretnék.

    VálaszTörlés