2011. november 11., péntek

Amerika kedvenc keksze a konyhámban

Mostanában mindenhol az Oreo keksz-témába botlottam és nagyon kíváncsi voltam mi is ez. Segítségül hívtam hát barátomat, a Guglit és kiderült, hogy ez az egyszerű édesség az amerikaiak kedvence és már létezik Oreo-s Milka csoki is :)




De aminek a legjobban örültem, hogy természetesen házilag elkészíthető, ráadásul nem kell hozzá semmi különleges hozzávaló, nem időigényes, szóval anyukáknak ideális vendégváró vagy férj kedvében járó édesség! Feláldoztam hát a mai alvásidőre szánt Grace Klinikámat és nekiálltam! :)



A recept több helyen is olvasható, én kétfélét ajánlok Nektek; a Gesztenye-féle bögrés változat EZ, a TücsökBogár-féle dekagrammos pedig EZ, kinek melyik tetszik jobban - az eredmény ugyanaz!

Az én kekszecskéim ilyenek lettek, a díszítéssel nem volt időm bíbelődni, mert közben brassói aprópecsenye is készült :) de mindegy is, isteni finom a keksz, annyira illik egymáshoz az étcsokis tészta és az édes-vaníliás krém íze, hogy legszívesebben megennék egy csomót belőle! És itt jön az egyetlen hibája, hogy KEVÉS LETT :D ( képen látható mennyiség TücsökBogár receptje alapján készült), szóval legközelebb tutira dupla adagot veszek mindenből!



Azt hiszem - megfelelő díszítéssel természetesen -, ez lesz idén a Karácsony egyik sütije (a nálunk megszokott mézeskalács és gyümölcskenyér mellett), szerintem mindenkinek ízleni fog!

Megjegyzés: bár szigorúan hangsúlyozzák, hogy Holland kakaóport használjunk, nekem egyrészt nem volt itthon, másrészt túl keserűnek találom gyerekeknek (is) szánt sütihez, így a sima Szerencsit használtam (a "cicakakajót" ahogy Sophie mondja :D), biztos mindenki ismeri, aminek fehér cica van a dobozán és így is gyönyörű sötét lett a tészta!

Kipróbáljátok Ti is?

9 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki! :)
    Én biztosan kipróbálom, van itthon 3 édes szájú lánykám és egy még édesebb szájú apukájuk. :D

    VálaszTörlés
  2. Örülök, remélem Nektek is ízleni fog :) Mi mindhárman édesszájúak vagyunk, de a férjem viszi a pálmát :D

    VálaszTörlés
  3. Hát nem mondom, én is szeretem az édeset, csak most hanyagolnom kell. ;)

    VálaszTörlés
  4. Nyami, ezt nekünk is ki kell próbálnunk :)

    VálaszTörlés
  5. Örülök, hogy nektek is ízlett a keksz. Nálunk jó párszor elkészült már. :)

    VálaszTörlés
  6. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  7. Hát remélem sokan követik a példámat és elkészítik a kekszet! ;) Én a díszítésen fogok dolgozni innentől :D

    VálaszTörlés
  8. Nagyon örülök, hogy tetszett a keksz!
    A tetejét egy kis kiszúró formával tudod szebbé tenni:-))

    VálaszTörlés