2012. július 23., hétfő

Filmajánló

A múlt héten Olyan jól sikerült zsonglőrködnöm a házimunkával, főzéssel, munkával, hogy Sophie alvásidejében meg tudtam nézni egy-két filmet, ezekről szól a mai bejegyzés. 
Mindegyik film dráma, semmi humor, néha szeretek ilyeneket nézni - most egy időre elég volt belőlük...

Hullócsillag - Factory Girl (2006)



George Hickenlooper filmje a hatvanas években játszódik és a gyönyörű Edie Sedgwick drámáját mutatja be. Edie-t Sienna Miller alakítja, a filmet pedig rajta kívül az Andy Warhol-t játszó Guy Pearce "viszi", szinte hihetetlenül formálja meg ezt a lelketlen, felszínes embert. A film címének magyar "fordítása" elég félresikerült, A Gyár sokkal találóbb lenne, hiszen aki ismeri a Warhol sztorit, úgyis tudja miről van szó. Aki szereti az életrajzi drámákat, annak biztosan tetszeni fog! Edie tündöklése és bukása; drog, szex, művészet, halál...

Fekete hattyú - Black Swan (2010)



Erről a filmről biztosan mindenki hallott, sokat szerintem látták is - aki nem, az nézze meg, érdemes még úgy is, hogy elég "súlyos" alkotás! Én imádom a balettos filmeket, erre pedig már régóta nagyon kíváncsi voltam. Natalie Portman egy istennő! Komolyan mondom, az arcjátéka annyira kifejező, hogy szinte érezni a fájdalmát, félelmét képernyőn keresztül! A rendezése (Darren Aronofsky jegyzi egyébként) fantasztikus, a film minden pillanata feszültséggel teli, érezni lehet, hogy a vége tragédia lesz. A Leroy -t alakító Vincent Cassel - t nem véletlenül imádom, a Hattyúk tava pedig szerintem a leggyönyörűbb történet, amit valaha megírtak...

Kromofóbia - Cromophobia (2005)



Jó színészek, izgalmas, több szálon futó történet és dráma. A postban szereplő négy film közül ez a legelgondolkodtatóbb, legmélyebb mondanivalójú. Egyik kedvenc színésznőm Penelopé Cruz, aki most is, mint mindig, annyira hiteles, hogy azt elmondani nem lehet, alig vártam, hogy az ő jelenetei következzenek, pedig nem övé a fő szál a filmben. Mellette láthatjuk még Ralph Fiennes - t, Kristin Scott Thomas - t, Ian Holm - ot, Ben Chaplin - t, a forgatókönyvíró-rendező pedig a Fiennes testvérek női tagja, Martha Fiennes. Ez egy olyan film, amiben van ugyan tragédia, a vége mégis megnyugtató (happy-endnek azért nem mondanám...), ajánlom mindenkinek!

A bőrödbe bújva - In her skin (2009)



Na ezt nem ajánlom senkinek, főleg szülőknek nem! Mivel mostanában foglalkoztat a téma és lemaradtam a Life Network - ön a Túlféltett gyerekek című dokumentumfilmről péntek este, gondoltam "bepótolom" ezzel. Nem kellett volna! A film maga szerintem nem jó, Caroline "szenvedős" jelenetei sokszor annyira unalmasak, sokkal jobban be lehet mutatni egy pszichopata gondolatvilágát, mintsem hogy minden egyes jelenete ugyanarról szól. Emellett nekem akkor tetszenek az ilyen filmek, ha az egyértelműen gonosz szereplőt mégis úgy tudják megjeleníteni a filmvásznon, hogy érezzek iránta valami mást is a megvetésen és gyűlöleten kívül, hogy érezzem át a drámáját, de ez itt nem sikerült, utáltam Caroline - t úgy ahogy volt és ami még nagyobb baj, a főszereplő lány sem volt a legjobb választás... 
A rendőrség érdektelen hozzáállásának bemutatása igazán bicskanyitogató, de úgy gondolom sajnos ez a realitás.
Tudtam, hogy durva lesz, hiszen maga a történet borzasztó, de azt nem gondoltam volna, hogy a gyilkos jelenet olyan szintű, hogy felkavarodik tőle a gyomron és este lefekvésnél nem tudom kiverni a fejemből azokat a képsorokat... szóval a lagymatag film közepette az a pár perc... igazán borzalmas! A szülők alakítása nagyon jó - Guy Pearce ismét! 
Igaz történet egyébként, ettől még rosszabb érzése van az embernek...

Ti láttátok valamelyiket vagy meg fogjátok nézni?


5 megjegyzés:

  1. A fekete hattyút én is láttam, valóban nagyon jó film!

    VálaszTörlés
  2. A fekete hattyút annyira szeretem, mindig újra és újra le tud nyűgözni, nagyon sokszor láttam már :$

    VálaszTörlés
  3. óh, köszönöm a filmajánlót, már töltöm is őket "üres óráimra". :)

    (és örülök, hogy rátaláltam a blogodra, nagyon tetszik! :) )

    VálaszTörlés
  4. A fekete hattyút sokszor láttam, szeretem is, az In her skin-t egyszer láttam (többet nem is szeretném). Eléggé megrázott.
    A másik kettőt még nem láttam.

    VálaszTörlés
  5. Mikor folytatod a blogot?


    http://beautyandfashion-makeup.blogspot.com/

    VálaszTörlés